De dorpskerk van Heerde

Ver buiten Heerde is de torenspits van de Johanneskerk al te zien. De Johanneskerk is de grote dorpskerk in het centrum van Heerde en wordt op zondag gebruikt voor de erediensten.

Ingang
De hoofdingang van de Johanneskerk is onder de toren aan de kant van het dorpsplein.

Parkeren
Op het terrein rondom de Johanneskerk zijn een aantal parkeerplekken te vinden. Ook de Bonenburgerlaan en Kerkstraat hebben parkeerplaatsen met een beperkt aantal plekken. Verder is in het centrum van Heerde een grotere parkeerplaats "het groenehart" aan de schoolstraat. Vanuit "het groenehart" is de Johanneskerk via een van de steegjes gemakkelijk te bereiken. Voor invaliden en de kerkauto is er vlak naast de hoofdingang een parkeerplek te bereiken vanaf de dorpsstraat.